Sunday 15 January 2017

Check Out My New Design

I am really excited to finally have published a new design. I have had so much fun knitting in these colors and finding a way to get the scarf excactly as I wanted to.

Colorize is an asymmetric scarf in bright colors.

Half the scarf is knitted in two colors not far from each other in the color wheel. The other half in a complementary color to them.

In this scarf I used pink and red together and added green as the contrast.

I have knitted this in Rauma Finull, my favorite yarn. I love norwegian wool yarn. It is durable, and often has bright colors.

The garments keeps me warm, colorful and holds its shape. So no wonder I have designed another scarf in this yarn.

Now, if you would like the free pattern you head over to Ravelry and download it. There are more photos to see as well.

If you are not a member you can download the pattern here.

It is written in english and norwegian. I always write my patterns in english first.

Much easier as it is more exact and have alle these abbreviations one can dream of in norwegian.

Anyway, hope you like it. And I hope this inpires you to let all those gray and black colors rest for a while. You will look wonderful in color - trust me.

As we let our own light shine, we unconciously give 
other people permission to do the same
Nelson Mandela 

23 comments:

  1. Wow Lone!! This design is so cool! I love it! I love the colours too! WOW!!! I am so proud of you! You are so talented! Congrats on publishing a new design!! Big Hugs and have a great day!

    ReplyDelete
  2. Gratulerer med nytt og veldig kult design.

    ReplyDelete
  3. 💕💕💕💕💕💕

    ReplyDelete
  4. I just downloaded your pattern from Ravelry and are thinking about the colour-combinations I could try ...Pleasant thoughts! Thank you for creating the pattern and for encouraging us to bring more colour into our lifes - this ways or another. All the best, Florentina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Florentina, for such a nice comment. Enjoy those colorful thoughts😃

      Delete
  5. Vielen Dank liebe Lone, fĂŒr deine wunderschönen und farbenfrohen Ideen. Die Anleitung habe ich mir schon runtergeladen und die passende Wolle ist bestellt. Ich freu mich schon sehr aufs Stricken!
    Vielen Dank und ganz liebe GrĂŒĂŸe
    Catrin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Catrin - so happy you like it. And I am so excited to see your version. Such fun to read that you have ordered the yarn already 😊

      Delete
  6. Sitter med en fÞlelse av Ä designe i den andre fargesala-enden av deg Lone. ;) Utrolig morsomme detaljer pÄ sjalet ditt. Var forresten pÄ et foredrag med Tove Steinbo som nevnte deg og din blogg pÄ bakgrunn av fargene du designer med. Hun kjente ikke til noen andre som brukte farger pÄ den mÄten, i alle fall ikke her i Norge. Hun var en fan av det du gjÞr.

    Takk for hyggelig tilbakemelding pÄ bloggen. Jeg har det som et lite prosjekt Ä synliggjÞre hva som ligger bak et design, som du sier: mange tar dem for gitt. Spesielt nÄr garnleverandÞrer gjerne gir dem ut gratis! Men ogsÄ kompetansen bak. Rett og slett fordi jeg synes det er en uting at vi ikke skal kunne ta oss betalt for jobben vi gjÞr som hÄndverkere. Det handler ogsÄ om en stolthet for det jeg utÞver. - Jeg fÄr tidvis spÞrsmÄl om, " kan ikke jeg bare fÄ opskriften.. "jeg bruker str X?, kan du sende meg den? Genseren din var sÄ fin". Eller "Kan ikke du bare designe og lage??? Det hadde vÊrt sÄ hyggelig om du gjorde!" Hvor jeg mÄ puste et par ganger fÞr jeg svarer. Jeg skjÞnner jo at den som spÞr forhÄpentligvis ikke aner hva hun egentlig spÞr om. Men likevel, hvem ville spurt en mann om han kunne jobbet 70 - 200 timer gratis, og ha utlegg pÄ mange 1000- kr bare for Ä vÊre grei mot en tilfeldig og vilt fremmed? - SÄ jeg Þnsker rett og slett Ä synliggjÞre arbeidet som ligger bak i hÄp om at bÄde kunnskap om, og respekt for hÄndverket vi som designer utÞver skal Þke. For Ä ikke snakke om betalingsvilje. - Det er veldig hyggelig med likes, og at noen synes jeg er grei, men jeg kan ikke leve av det. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Helle :-) Dette var veldig gÞy Ä bÄde strikke og skrive oppskrift pÄ. Takk for tilbakemelding fra Tove - det var utrolig fint Ä hÞre.

      Ja, vi er vant til Ä kunne handle billig uansett hva det er. Veldig mange aner ikke hvor mye arbeid som ligger bak et design. Men slik er det jo med alt hÄndverk - det tar ufattelig mye tid. I et forbrukssamfunn er jo holdningene at alt skal vÊre gratis, og vi setter i liten grad pris pÄ hverandre. Mennesker er liksom til for Ä gi noe gratis til andre... NÄr det er sagt, er jo mine design gratis. Og det har jeg grunner for. Men gleden ved Ä designe, se at folk strikker det og kommer ut av konforme tanker om at alle skal vÊre like er den aller stÞrste gleden. Kan ett menneske bli satt fri fra konformitet - er det verdt alt arbeidet. Men det er nu meg og mitt :-)

      Delete
  7. Hvor er det sejt ☺ man bliver sĂ„ glad af at se pĂ„ det ☺ sĂ„dan et mĂ„ jeg bare lave pĂ„ et tidspunkt - jeg er vild med det. Dejligt at lave noget, man bliver tilfreds med- tillykke med designet ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Lene😍 Og jeg bliver altid glad af dine kommentarer😍

      Delete
  8. Den er altsÄ virkelig flot. Friske farver.

    ReplyDelete
  9. Gratulerer! SĂ„ stilig!:)

    ReplyDelete
  10. Adoro le tue combinazioni di colori..
    Anch'io uso colori forti...acidi e colorati!!!!mi piacciono molto i tuoi lavori ho scaricato il download di questo modello e lo farĂČ ho i colori giusti. Grazie di questo regalo. 😜

    ReplyDelete
    Replies
    1. So happy you like it and are planning to knit my design. Happy knitting 😊

      Delete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!