Sunday 1 January 2017

Happy Knit Year

I Wish You All A Happy New Year
I appreciate everyone of you. Your comments means the world and the fact that my blog is still here is thanks to you. Now, lets take a look on the year of 2016.

This could have been a normal knit year. But nothing in life is normal, is it? My shoulders went on strike before the summer and I had to find another way to be creative. Thankfully I am much better and knitting is again the red thread in my creating.

Scarf Of The Year
When I saw the happy pom pom shawl I almost fell off the chair. LOL!! I had to knit it - but it was in Finnish. Google translater came up with a really strange pattern and I contacted the designer and got help. I have to admit - it took over. I have knitted six of them. The favorite must be the rainbow one.

Here are all the pom pom madness😊


Only Clothes Garment Of The Year
I had planned to knit a new sweater but I only managed to knit a tunic in Holst yarn. I am not that pleased with it. A strange fit and too short. I could easily do something about the length. But I think I would rather knit a new one in a color I like better. 

Diversion Of The Year
I have to be creative. So when knitting was out, stitchmarkers were in. I have great fun making them and finding all those charms for them. I mainly give them away as gifts or sell them to friends. They look good in a glass and I can make them very personal with words and charms. 

I have made a lot - I tend to overdo things and think I could use a million stitchmarkers or that others could need a hundred sets of them... LOL!! Here are some more of them.

I ended with a total use of about 18 kilometers yarn. I have knitted seven gifts for children. How many sets of stitch markers? I have no idea. All in all a very good creative year. 

Whatever happens to you, you can either see it 
as a curse and suffer it, or you can see it as a blessing and make use of it
Sadhguru





20 comments:

  1. Godt nytt og fargesprakende år ønskes deg!
    Det er første gang jeg er inne på bloggen din, og jeg ble veldig glad over å se alle de flotte fargene. Du verden så mange vakre ting du har laget/strikket.
    Regnbuesjalet er fantastisk, og det samme er alle stichmakers.
    Jeg skriver blogg om farger ut fra mange innfallsvinkler, fargeneforteller.blogspot.com. Hvis du sender meg 5 - 6 bilder av ting du har laget, som er i klare fine farger, kan jeg godt lage et innlegg om deg. Jeg har også skrevet boken "Fargene forteller", og jeg foreleser om farger, holder kurs og foredrag.
    Fortsett med kreativiteten, det er viktig! En god 1. nyttårsdag ønskes av Tove

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Tove, og velkommen til bloggen min. Så utrolig gøy - jeg har boken din :-) Sender deg en mail. Jeg kommer til å fortsette å være kreativ så lenge det er pust i meg!!! :-)

      Delete
  2. Jeg blir alltid så glad av å komme innom bloggen din og se alle de herlige fargene du bruker. 2016 bærer preg av nok et fargerikt år. Ønsker deg et godt nytt strikkeår og gleder meg til å følge bloggen din i 2017 også. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Hanne og godt nytt strikkeår til deg også :-) Så glad du kommer på besøk her!!!

      Delete
  3. I love your knitting and you COLORS!

    ReplyDelete
  4. Jeg er vild med dine strikkemarkører. Hvor er de herlige. Især dem med frøerne. ;o) Godt nytår til dig.

    ReplyDelete
  5. Happy New Year Lone!! Love you my friend!!! Many blessings being wished for you in 2017!!!! I love your creations so much! They make me smile!!! Big Hugs and Thanks for being you!

    ReplyDelete
  6. Godt nyt kreativt år, Lone. Du er god til at få det bedste ud af dagen. Enten den byder på strik eller planerne må ændres...
    Og så kan jeg godt lide dine citater....

    ReplyDelete
  7. Kære Lone - det er da helt fantastisk, hvad ud alligevel har fået ud af 2016 på den kreative front, på trods af skadet skulder :-) Det er fuldstændig fantastisk at se alle dine pompon-sjaler ved siden af hinanden - men regnbuen er selvfølgelig nummer 1 :-) Jeg sidder lige og tænker på, om jeg skulle strikke mig sådan et regnbuetørklæde, jeg tror da, jeg har sådan noget regnbuegarn på lager, hmm nu får vi se, hvad jeg finder frem af gemmerne :-) Rigtig godt nytår til den - jeg elsker at læse med her og ligesom Anne er jeg vild med dine citater ;-) De bedste ønsker for 2017 :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak kære Lene. Hvor er du altså sød😍 Dine opmuntringer betyder så meget. Ja, det synes jeg du skulle. Det er et rigtig sjovt sjal at strikke, og skønt at bruge :-) Rigtig godt nyttår til dig også❤️

      Delete
  8. Godt nytt år til deg også Lone! Så herlig å se alle de fine fargerike tingene du har laget i året som gikk :D

    ReplyDelete
  9. Jeg elsker dine fantastiske pomponsjaler. Strikke med farger er så fint.
    Hilsen til deg og takk for kommentare på blogg min i siste året.
    Ønsker deg best for 2017. Godt nyttår kjære Lone. Klem fra Viola

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Viola, og i like måte. Glad for at du finnes i blogland. Godt nyttår kjære Viola :-)

      Delete
  10. Du har inspirert med farger også i året som har vært :) Sjalene dine er så flotte! Gleder meg til å følge med på din fargeglade strikking i det nye året:)

    ReplyDelete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!