Monday 22 December 2014

Take A Big Yawn

Uaaaa, is it summer yet?

I have been polishing silver for days. I have baked enough kakes for a whole army. I have cleaned the house every day and it is filled with matching christmas things. Everything shines like stars - and I have put on my fake nails and my designer dress. And over 100 presents are wrapped in the finest paper. Oh yeah, it is finally the best online Facebook christmas ever...

Am I pulling your leg? Yes, I am. Sosial media is about to burst from all the perfect christmases and every year it makes me wonder: Where is that super woman everyone is trying to be? All I see is worn out women trying to keep it together through all the demands made by society and them selves.

So, I try to avoid all those cake, silver, christmas tree ornaments and "see my perfect" christmas online sharing. I will rather share a photo taken of my cat in a big yawn. He seems rather angry, but he is just watching out for other cats trying to take his territory.

I am no super woman. I do not have a perfect christmas. I do not know anyone who has. Christmas contains all human feelings - and a big yawn is is a way to get some air into it all. Do you feel the urge to make a big yawn?

19 comments:

  1. Nu sætter vi jo heldigvis selv standarden for en perfekt jul, og jeg håber, at min bliver tæt på ideel med to slags småkager, købekonfekt og dage fyldt med samvær med dejlige mennesker og mad nok på bordet - og dage, hvor man kan smække stængerne op og strikke et par pinde eller lade være :) God jul til dig og tak for farverige indslag :)

    ReplyDelete
  2. Ja! Gab! man bliver så træt.
    Glædelig Jul Og et kæmpe knus herfra!
    Dorte

    ReplyDelete
  3. Jeg er bestemt heller ingen super woman ;) Julen handler om, at være sammen med dem man holder af og så kan det jo være ligegyldigt, hvor mange kager der er bagt, om huset skinner og der er pyntet op i alle rum. Julen er for mange en rigtig trist og kedelig tid på året....
    Jeg ønsker du får en god jul - ikke en perfekt jul, for den findes hvis ikke...jo måske i Disney land ;)
    Ps - jeg har gabt et par gange her i december ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, nemlig. Du får lige sagt det Aslaug!!! God jul til dig også - og så kan de jo bare ha Disney land som de vil :-)

      Delete
  4. I agree with you completely, Lone. I learned a long time ago that trying to be perfect only brings a lot of stress. I have no desire to be perfect....only to be me! Merry Christmas to you and your family!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Debbie - and a merry christmas to you too!!!

      Delete
  5. Å, så godt at noen nevner julen som ikke er perfekt.
    Jeg er heller ingen superwoman, og er helt gåen hver jul, pga jobbing. Det eneste jeg gleder meg til, er fridagene, og at jeg kan sitte i pysjen å strikke, langt utover formiddagene. Spise snop til frokost, og drikke vin til kvelds. Ikke er jeg glad i feit julemat, så jeg har alltid litt ost og kjeks på lur.
    Vasking gjør jeg når jeg MÅ, og har ingen planer om julevask i hele huset før jul.
    Kaker har jeg bakt, fordi jeg elsker kaker. Men de siste årene er de blitt kjøpt. Julen er ikke hva den engang var, fordi tidene forandrer seg. Og vi har det meste vi trenger, og har ingenting vi ønsker oss. Mange må jobbe julaften ( inkludert min mann, på andre året ) så slik er det blitt for veldig mange.
    Ha en riktig god jul, det er kun VI som bestemmer hva en perfekt jul er. Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Sylvia. Ja, sitte i pysjen og strikke med sjokolade til frokost er jo nærmest perfekt... God jul til deg og dine - og takk for hyggelig blogfelleskap!!

      Delete
  6. I love your kitty cat ;o) Lone, I agree with everything you have said ;o) The perfect Christmas for me, is being with family and friends ;o) And, I love doing things around Christmas, unexpectedly, like sending you a Christmas card ;o) Big Hugs ;o) Merry Christmas ;o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Stacy - and that christmas card was a huge surprise!!!You are so kind!! Big hugs to you and mama crow!!

      Delete
  7. :-)) og koselig lene seg tilbake. Ha en riktig god jul.
    Hilsene sender deg Viola

    ReplyDelete
  8. Love that cat!
    De perfektionistas med perfekte liv gider jeg slet ikke læse om....
    Min blog gik der kage i... uden at jeg har bagt en kage...
    Jeg skriver om udflugter, det er vist en udflugt for ikke undgå husarbejdet....
    Mit liv er perfekt med dustbunnies og tumbleweeds i hjørnerne, bare vi hygger os omkring bordet og har tid til hinanden!!!! Så kan jeg gøre rent bagefter.
    Rigtig god uperfekt hyggelig jul til dig og dine. Husk strikkepauser!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me too!!! Det er da godt at høre at flere er lidt trædt af alt det perfekte!! God jul til dig også med masser af strikkepauser!!!

      Delete
  9. Så herlig skrevet, Lone! Jeg er så enig så enig! Ha en herlig jul hos dere og takk for et fantastisk fargerikt år du deler med oss! Juleklem fra meg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk!!! Og en riktig god jul til deg og dine også med klem fra meg!!

      Delete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!