Sunday 23 October 2016

Red Is Underestimated

Everyone looks good in red. If you find the right shade. I have always wondered why we wear the same color, black, in both funerals and parties.

Oh, it is because I look thinner in black, you might say. But really, what is the point in looking thinner if you look really sick in black?

Anyway, that was todays color talk. Back to my red scarf with some yarn balls.

I started this late spring and needed something I could knit a few rows on here and there. It got finished in august, but I needed some photos.

So, here they are. I love this red color. It has a touch of orange in it and still is bright red. This is a great scarf to both wear and knit. Easy and light.

I love those yarn balls as they give the scarf a great finish in an easy way.

Pom poms eats a lot of yarn too - great for stash busting.

I cannot say how happy I am to have found those pom pom makers. I use the ones from Clover. They come in several sizes and is so easy to use.

No more card board cutting and spending a lot of time pulling all that yarn through a hole in it. I really like this scarf and the design. And it is sure time for using scarves now. In red :-)

There is a shade of red for every woman
Audrey Hepburn

The Stitch Story
Yarn: Rauma Finull
Needles: 3mm
Accessories: Pom poms made with pom pom maker
Pattern: Happy pom pom shawl
My Ravelry Page: The Red Thread

14 comments:

  1. yep! Love this one! I like red and I like the shape and I like pompoms.

    ReplyDelete
  2. Jeg elsker rødt :) Og jeg synes det er fryktelig trist med alle de svarte/grå/mørkeblå vinterjakkene, hvis de ikke lives opp med farger da.

    Herlig skjerf og bilder, og så flotte støvler! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh herlig å være flere!! Jatakk til røde vinterjakker - det er jo så triste farger i butikkene nå...Godt man kan strikke seg til litt liv i høst!!

      Delete
  3. Deilig fargevalg. Rød, turkis og denne fantastiske grønne... jeg elsker :-)))
    Takk for flott bilde ... GLEDE ... MORO
    Ha en fin ny uke. Klem fra Viola

    ReplyDelete
  4. Så friskt og fint! Rødt er flott:) Også så lekker match med støvlene..;)

    ReplyDelete
  5. Rød er en pragtfuld farve. Jeg kan godt lide rødt. Men jeg synes det er urimeligt svært at finde den rigtige nuance! Jeg vil gerne have med en blå tone i... hindbær rød måske... og så lidt mod til at bære det!
    Dit sjal er en rigtig humørspreder. I klæder hinanden!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Anne :-) Ja, den rigtige nuance kan være svær at finde. Som regel fik jeg kun fat i denne til da den blev kaldt julerødt. Nu er den heldigvis i butikken hele året :-)

      Delete
  6. Jeg tror du kler de fleste farger :) Iallefall rødt! Jeg har ikke brukt noe rødt på flere år, da jeg gikk lei av min rødfargede allværsjakke. Her er det grønt og blått som gjelder :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Birgitte. Det gjelder bare at finne de riktige fargene for oss. Glad for å lese at du det går i grønt og blått hos deg - det er kjempefine farger. Også når de blandes sammen :-)

      Delete

Thank you so much for your comment - it means a lot to me!!! Sorry about the robot words - it is due to loads of spam. Hope it is ok!!!